Przeprowadzka, wystąpienia, projekty, warsztaty, wprowadzenie nowego produktu na rynek… to był dla nas naprawdę intensywny rok! Jakie 10 rzeczy było dla nas najważniejszych w 2019 roku?
1. Mamy nowe biuro!
Jest piękne, przestronne, świeżo wyremontowane, przyjemne, kolorowe… Ach, wiele by można pisać, po prostu zobaczcie! Przeczytacie o nim we wpisie (tytuł), a także zobaczycie wspaniałe zdjęcia naszego prywatnego fotografa, Rafała Solińskiego, który dopieścił nasze biuro wizualnie (jest również autorem zdjęć w tym wpisie). Bardzo lubimy odwiedziny, kilku wspaniałych gości już zawitało w nasze progi, dlatego też zapraszamy do nas! Rynek 20, Cieszyn.
2. Notatki wizualne to nasza specjalność!
W tym roku rysowaliśmy wiele ciekawych wydarzeń i konferencji. Spośród sketchnotingów ciepło wspominamy eventowe malowanie na żywo podczas obchodów piętnastolecia przystąpienia Polski do Unii Europejskiej czy konsultacji społecznych w chorzowskim projekcie Wolka. Dzięki inwestycji w pada, mogliśmy także rozwinąć nową gałąź działalności, jaką jest graphic recording. Od tamtej pory ilustrowaliśmy m.in. wystąpienie Volkswagen Group Poland na Międzynarodowych Targach Poznańskich, otwarcie katowickiej przestrzeni Rawa.Ink, prelegentów podczas Open Eyes Economy, warsztaty podczas I Forum Metropolii Krakowskiej oraz I Wojewódzką Konferencję Senioralną w Gliwicach.
3. Wyjaśnianie treści za pomocą trudnych obrazków
…to nasza druga specjalność! Video explainery wykonywaliśmy dotychczas w dwóch opcjach: whiteboard animation oraz motion graphic. 2019 rok to kolejny przełom! Na Małopolską Noc Naukowców przygotowaliśmy pierwsze blackboard animation. Dzięki dodaniu do naszych kompetencji rysowania na padzie wprowadziliśmy także możliwość tworzenia dynamicznego filmu na tym urządzeniu, czego przykład zobaczycie w filmie zrobionym dla Urządu Miasta Szczecinek, w którym wyjaśnialiśmy zasady działania budżetu obywatelskiego. Z kolei najciekawszym, naszym zdaniem, jest explainer video rysowany na padzie, pojawiający się wraz z prowadzoną opowieścią. Przykład? Nasza historia na scenie Gdynia Design Days lub film otwierający Open Eyes Economy w takt indierockowych brzmień kapeli. Wśród nowości pochwalimy się również naszym pierwszym filmem hybrydowym — dla marki Hush firmy Mikomax stworzyliśmy motion graphic będącym połączeniem z filmem aktorskim.
4. Akcja: komunikacja
Na ten produkt czekali wszyscy. A my z największą (nie)cierpliwością! Po kilku latach opracowania konspektu, testowania, warsztatowania, zbierania opinii, projektowania identyfikacji i użytków… W końcu udało się! Otwarte Karty przybyły do nas w pięknym turkusowym opakowaniu i podbiły serca uczestników warsztatów. Na premierę wybraliśmy niebagatelne wydarzenie, bo największy festiwal designu w tej części Europy, czyli Gdynia Design Days. Od tamtej pory, a minęło niecałe pół roku, zjeździliśmy już Polskę wzdłuż i wszerz, przygotowując dla was warsztaty z komunikacji. Kolejna tura już w 2020 roku.
5. Tournée po Polsce
Warsztaty z Otwartych Kart przeprowadziliśmy na wiele sposobów, nieustannie odkrywając nowe. Uczyliśmy z komunikacji uczestników festiwalu Gdynia Design Days, prelegentów konferencji Gdynia Design Days, cieszyńskich licealistów na Zamków Cieszyn i… Czechów, po czesku! Zjeździliśmy Lublin, Kraków, Warszawę, Poznań, Gliwice… Każde warsztaty to dla nas nowa lekcja szacunku, komunikacji, ale i pokory. Prócz Otwartych Kart, warsztatowaliśmy także z innych dziedzin. Na Element Talks tłumaczyliśmy, że Excel wcale nie jest taki zły, młodzież z RedakcjaBB poznała dzięki nam świat sketchnotingu, a studenci śląskich uczelni uczyli się innowacji. Kolejne terminy warsztatów ogłosimy niebawem.
6. Napisali o nas
O dobrą prasę niełatwo, tym bardziej gdy ma się podejście w stylu Dinksy, czyli nie rozpychać się łokciami. Naszą kreatywność, przebojowość, ale i skromność udało się jednak zauważyć kilku redaktorom. Możecie o nas przeczytać w „Open Eyes Magazine”, na temat Otwartych Kart napisała dziennikarka w „Wysokich Obcasach Extra”, z kolei Magazif pokazał, jak według nas można pracować w turkusowym modelu zarządzania. Najmłodszym artykułem jest ten na platformie Formy, w którym dowiecie się m.in. o tym, jak Otwarte Karty zrewolucjonizowały działanie niektórych firm i instytucji.
7. Poczuj moc Ziemi
Tak brzmi hasło przewodni identyfikacji wizualnej Geoparku Kraina Wygasłych Wulkanów. Choć to pracochłonne projekty, bardzo lubimy ten kreatywny czas wokół klarowania się identyfikacji wizualnych. Szczególnie wdzięczni jesteśmy za współpracę z Sudecką Zagrodą Edukacyjną. Serdeczność, wzajemna kooperacja i te wspaniałe okoliczności przyrody urzekły nas całkowicie. Na dodatek dzięki odwiedzinom Pogórza Kaczawskiego poznaliśmy wiele ciekawie brzmiących pojęć jak: lawy poduszkowe, septaria czy nunataki, tropiliśmy ślady nieistniejących już wulkanów i zakochaliśmy się (mamy nadzieję, że z wzajemnością) w sudeckich krajobrazach, pysznej kuchni i kreatywności mieszkańców. To jeden z tych projektów, który praktycznie dzieje się sam, a jego efekty zobaczycie w portfolio.
8. Otwieramy się na świat!
Międzynarodowe współprace zdarzają się nam coraz częściej. Rysowaliśmy po angielsku, francusku, rosyjsku, czesku, a nawet w języku jidysz. Poprzez regularną pracę na wszystkich kanałach internetowych — a mamy ich sporo (zerknijcie na: Facebooka, Instagrama, LinkedIna, YouTube’a, Dribbble’a, Behance, ArtStation, Vimeo, cda) udało nam się pozyskać kontakty z tak egzotycznych miejsc jak Dubaj czy Los Angeles. W tym roku nawiązaliśmy także współprace z Izraelem, Czechami oraz Stanami Zjednoczonymi. A dzięki naszej anglojęzycznej stronie internetowej liczymy na cały świat!
9. Wystąpienia, festiwale i konferencje
Czasami czujemy się zmęczeni, zestresowani, nie mamy chęci na nic… Ale to chwilowe! Wystarczy kilka minut naszego wystąpienia, a feedback, jaki nam dajecie, napędza nas do działania na kolejne tygodnie! Konferencja Future of Work podczas XIV Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Muzeum Żydów Polskich POLIN, festiwal Gdynia Design Days, konferencja I love marketing, międzynarodowy szczyt ekonomicznych Open Eyes Economy, 9. Europejski Kongres Gospodarczy Małych i Średnich Firm oraz Łódź Design Festival — to tylko kilka najważniejszych imprez, na jakich udało nam się gościć w 2019 roku.
10. Powiększyliśmy ekipę!
Tak, 2019 rok był dla nas wyjątkowo płodny pod względem ilości nowych współpracowników. Nowe biuro, to i nowe stanowiska pracy, co pozwoliło nam na zatrudnienie dodatkowych osób. Uczniowie i studenci chcą się od nas uczyć, agencje marketingowe proponują nam kooperacje, a początkujący projektanci chcą dla nas pracować. Nasz biurowy salon jest ciągle tłoczny. Nie wszystkim to odpowiada (w końcu czasami trzeba skupienia), ale i tak jest nam bardzo miło, że tak chętnie nawiązujecie z nami kontakt, a nasza pula współpracowników się powiększa.
A co w 2020…?
Kto to wie? W planach mamy sporo – explainery video, sketchnotingi, graphic recordingi, identyfikacje wizualne, warsztaty z Otwartych Kart… A to dopiero początek roku! Przed nami jeszcze kilka wydarzeń, na których bardzo chcielibyśmy być i… na pewno nam się uda! Ponadto planujemy rebranding, wdrożenie nowej strategii, ekspansje na światowe rynki oraz… a tego dowiecie się już w 2020 roku! Do zobaczenia!
I pamiętajcie, że możecie do nas pisać na biuro@dinksy.com.pl i dzwonić pod numer: 538 377 147.