Identyfikacja wizualna Viva Basket
Viva Basket to projekt dokumentujący roczną, polsko – norweską podróż etnograficzną, dokumentującą pracę plecionkarzy działających w tych krajach. Za tym ogromnym wyzwaniem stoi Stowarzyszenia Serfenta, wiodąca instytucja podejmująca temat plecionkarstwa oraz badająca to rzemiosło w naszym kraju.
Rozpiętość zadań w tym projekcie była bardzo szeroka. Viva Basket o wieloetapowe wyzwanie projektowe w ramach którego nasz zespół przygotował materiały promocyjne międzynarodowej konferencji plecionkarskiej – od plakatów poprzez zaproszenia, katalogi, koszulki; zaprojektowaliśmy dwie wystawy – zewnętrzną oraz wewnętrzną – całość przygotowywaliśmy także do druku. Co więcej byliśmy również odpowiedzialni za stworzenie layoutu oraz skład ponad stustronicowej publikacji podsumowującej ten ogromny projekt etnograficzny.
Naszym celem było nowatorskie, świeże i lekkie rozwiązanie tematu plecionkarstwa jednocześnie pamiętając, że jest w nimi tradycja i pierwotność, bardzo blisko natury. Udało nam się stworzyć projekt zgodny z aktualnymi trendami, nie kojarzący się tylko i wyłącznie z wikliną, ale sugerujący działanie – nie tylko robienie koszyków, ale styl życia – powrót do korzeni.
Tą lekkość i świeżość osiągnęłyśmy bardzo prostym zabiegiem typograficznym. Ręczne liternictwo kojarzące się z witkami, poskręcanymi gałązkami. Wszystko w orzeźwiającej, współczesnej kolorystyce.
Dzięki niezwykłej elastyczności, indywidualnemu podejściu i zespołowej pracy osiągnęłyśmy efekt na jakim nam zależało. Cały projekt, wszystkie wydarzenia i wystawy są postrzegane jako coś nowoczesnego, fajnego, robionego przez młodych ludzi.