Koncepcja wizualna
Naturalne materiały, tradycyjne rękodzieło i polskie produkty – tak w skrócie można przedstawić Stowarzyszenie Serfenta. Ten kobiecy biznes sprzedaje i promuje pięknie wyplatane kosze tworzone przez artystów z całej Polski. Nieustannie poszerzają grono odbiorców, chcąc zainteresować narodowym plecionkarstwem cały świat. Tym razem skierowały się w stronę Azji, by wyruszyć na podbój Japonii.
W tym celu powstała specjalna marka Kosze z Polski od Serfenty w Tokio / Baskets from Poland by Serfenta in Tokyo. Dzięki współpracy z ポーランド広報文化センター Instytutem Polskim w Tokio, Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Kagoamidori Worldbaskets polskie rękodzieło znajdzie się m.in. w Tokio. Nam udało się stać częścią tej międzynarodowej kooperacji!
Dla Serfenty zaprojektowaliśmy znak identyfikujący Kosze z Polski od Serfenty w Tokio, którego ciąg dalszy możecie zaobserwować m.in. na specjalnej pamiątkowej pocztówce, w grafikach towarzyszących kampanii w mediach społecznościowych oraz w streszczenia publikacji o polskim plecionkarstwie. Na główny element logotypu wybraliśmy wspólnie z Serfentą – wiklinowy kosz kabłącok. Zobaczcie, jak pięknie (i ręcznie) nasza Alicja namalowała go tuszem, nawiązując do tradycji japońskiego rzemiosła.
Dziękujemy też Bartkowi Tabakowi z Rude Cat Studio za wspaniały film! Właśnie na nim zobaczycie każdy fragment powstawania kabłącoka w wersji rysowanej.
Patronat objął Instytut Polski w Tokio. Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.